onsdag 4. februar 2009

Ocean Wooooorld:=D 23.12.08

FanTAAAStiSK og RåtTt!!!!
Må vel være den beste beskrivelsen av denne dagen. Vi har lekt, matet, klappet, klemt, fått kyss og svømte med blant annet delfiner, haier, papegøyer, sjøløver og sett nydelige tigre. Nei Siren er nesten stum for ord i dag…
Men dere er kanskje nysgjerrige?
Jo da, Kenth, Kim, Greth og Siren dro atter en gang på tur viJ denne gangen skulle vi til Puerto Plata, Confresi og besøke Ocean World!
Første oppgave var å mate Stingrays, Siren takket vennlig nei til den opplevelsen, sånne ekle dyr kan jeg klare meg uten med. Men de tre andre vasset ut i vannet til dem, endte med at det bare var to gutter igjen i vannet etter at Greth også fant ut at hun skulle gjort som Siren, takket nei. Så vi to ble stående og se på gutta da de matet og snorklet med disse ekle krypene i vannet.
Andre opplevelse var HAIER!! Hvorfor vi betalte for dette aner ikke jeg, men nå ble det sånn, lite visste vi om at vi skulle være med i et show foran godt å vel 50 personer kikkende på oss. Her var det Siren sin tur til å la tårene trille. Vi fikk et nr før showet, nr var da nr på haien vi skulle til, og vi jentan fikk jo seff den største jævelen! Eyy! Glemte si at før showet kom det en dust og nesten ba for oss, følte jeg meg jo allerede ille til mote, selv om dette bare skulle være for moro, LO ikke jeg! Ja, showet startet og alle så på oss! Fikk klappet en hai før jeg sprang tilbake til plassen min ved scene tingen, og Greth etter….. Så nok en gang satt vi og så på at Kenth og Kim matet, klappet og snorklet med haiene, vi lekte da fotografer J
Tid for nye dyr, denne gangen var det delfinene. Spennaaaans! Etter et lite info møte om hvor og hva vi kunne gjøre i vannet med disse animalesene var det endelig tid for the dolphins!
JAAAAAAAAAA sier jeg bare! Vi gjorde så å si det vi kunne gjøre med disse dyrene, og jeg lover dere, ingenting kan komme over, ved siden av eller noe til dette, dette MÅ oppleves people! Skulle ønske jeg kunne beskrive mer for dere, men jeg har sååå vanskeligheter for det, vet bare at det skal oppleves en gang til;)
Tid for nye dyr! Sjøløver stod det på båndet vårt, og også her lekte vi med di i bassengkanten, matet, klappet, koste og styrte. Og så fikk vi bilder der en sjøløve kysset og klemte ossJ Ikke særlig god ånde på de derre der.
Det var tid for dinner! Burde ikke oppleves! Skammelig at en sååå flott plass skal ødelegges av dårlig mat, men det satte ingen demper på oss, for det var tid for showJ
Papegøye, sjøløve og delfin show! Alt var amaziiing, men setter jo som vanlig en knapp på di hansomme dolphinanJ Greth fikk være med på dette showet, og som plaster på såret fikk Siren klappet en delfin, og guuuuuud griner nesten ved tanken, det var så moro!
Neste ting på tapeten var å se tigrene, og de var jo like nydelige som ellers, kunne her bade i vannet og komme helt nærme med ”deise”. Meeeen vi hadde liksom gått rundt våte i over fem timer, så vi følte bare for å stå tørre og se på, holdt i massevis!
Ellers holdt vi papegøyer.. og så andre eksotiske fugler. Sorry pappa, men vi aner ikke åssen fugler dette var, men de var så flotte atte.
Plutselig var klokka halv seks, og det stengte seks.. HJELP? Vi stod vel litt lenge og bare kikka på disse dyrene :p
Dusjen og stellinga gikk fort, så fort at jeg glemte den norske shampooenL men lever enna, jeg har jo badet med delfiner folkens!
Etter dusjen og det, gikk vi og spiste middag på en kjempe flott restaurant, med basseng ved siden av oss, med lys i og alt! Skulle egentlig ut i Confresi, men var jo selvfølgelig stengt der på mandager, sååå Svima… der skal vi når dere kommerJ og vi gleder oss kjempe mye.
Takker Kenth, Kim og Greth for en nydeeelige dag!

P.S: Det ble ikke så ille denne datoen allikevelJ takk igjen…. Dere er noen gode vesenJ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar